Umělá inteligence míří do televizní reklamy. Zlepšuje efekt vzpomenutí si

0
81
Reklamy se nám budou zase o něco více líbit.

Korporace Channel 4 mění trh s televizní reklamou. V průběhu tohoto roku testovala umělou inteligenci v reklamě, přičemž výsledky jsou poměrně zásadní. Laboratorní testování, které probíhalo i za účasti vybraných diváků, potvrdilo zdvojnásobení efektu vzpomenutí si na obsah jednotlivých reklam. Channel 4 tak jako první televizní společnost nasazuje do svého vysílání reklamy řízené právě umělou inteligencí.

Je poměrně zajímavé sledovat již výzkumný koncept, kterým Channel 4 mění svět televizní reklamy, a to ve spojením s neurovědou. V průběhu testovací fáze totiž došlo k etablování tzv. kontextových momentů jako nejdůležitějších entit pro úspěšné vnímání reklamy. V případě, že byl nějaký typ zboží ve vysílání zmíněn v pozitivním hledisku, následná reklamní pauza, která obsahovala relevantní upoutávku na konkrétní produkt z dané oblasti zboží, způsobila zdvojnásobení míry vzpomenutí si. Přitom kontrolní skupina diváků, kteří byli vystaveni „standardní reklamě“, si vybavila ji se zhruba 23% úspěšností.

Analýza scény, mluveného slova i titulků

V rámci softwarové analýzy bylo vždy provedeno vyhodnocení objektů na scéně, prostředí a mluveného slova včetně titulků pro pochopení celé podstaty. Nicméně pozor, rovněž s lidským ověřením relevance. Channel 4 spolupracoval na výzkumu spolu s Durman University, která v současné době provádí výzkum týkající se vztahu mezi mozkem akceptovanými informacemi a jejich vlivem na uložení do naší paměti. Jako příklad uvádí testování s televizní scénou, která obsahuje tablet. Divák automaticky přijímá danou informaci a je pro něj následně mnohem snazší opětovně navnímat reklamu, která rovněž obsahuje technologický produkt ze stejné kategorie.

Další příklady, které proběhly v rámci testování můžete nalézt na tomto odkazu.

Další level Orwellova světa?

Aktivita Channel 4 je další ukázkou významnosti umělé inteligence, která začíná protínat naše životy v prakticky denním režimu. Samozřejmě vznikají otázky týkající se dalšího propojení s reálným světem. Bude umělá inteligence využívat potenciál chytrých televizí, které mohou přenášet i naše rozhovory před televizní obrazovkou a přizpůsobovat tak reklamu ještě tímto nástrojem ovlivňující naše soukromí? Můžeme si případně obávat scénáře, který úzce souvisí se schopností ovlivňovat a upravovat videoobsah nejen na platformách sociálních médií? Nebo nás snad čeká další úroveň Orwellova světa, který navenek vypadá jako nejpřitažlivější realita, ale uvnitř jsme vlastněni a ovládáni?

Použité zdroje:

[1] Pidgeon D. Channel 4 calls for partners to test AI-driven TV adtech. Industry News 2018. https://mediatel.co.uk/newsline/2018/07/04/channel-4-calls-for-partners-to-test-ai-driven-tv-adtech (accessed 18 July 2018).

[2] Moulding J. Channel 4 test shows AI-driven contextual ads double recall rates. Industry News 2018. https://mediatel.co.uk/newsline/2018/06/28/channel-4-test-shows-ai-supported-contextual-ads-doubles-recall-rates/ (accessed 18 July 2018).

ZANECHTE ZPRÁVU

Prosím vložte komentář!
Prosím zadejte jméno