Středa, 17 září, 2025
Domů Blog Stránka 25

Jak využít technologii rozpoznávání obličeje v reklamě

0

Technologii rozpoznávání obličeje (Face-recognising) již dnes zná téměř každý. Teď ovšem nemluvíme o filtrech v aplikacích Snapchat nebo Instagram, ale spíše o identifikaci lidí.

V posledních letech se totiž ukázalo, že tato technologie má širší spektrum využití. Při využití v oblasti marketingu je tato technologie schopna vytvářet lepší produktová doporučení a reagovat na chování spotřebitele nebo jedinečný scénář. Je totiž schopna rozpoznat nejen pohlaví příjemce, ale i jeho věk. To umožňuje značkám přizpůsobovat kampaně na konkrétního příjemce sdělení, takže společnosti jako Tesco, Google a Facebook již tuto technologii využívají.

Rozpoznávání obličeje (pomocí kaskádových klasifikátorů založených na funkci HAAR –algoritmus detekce objektů používaný k vyhledání obličeje, chodců, objektů, výrazů obličeje a používán hlavně pro detekci obličeje) probíhá pomocí OpenCV (dokumentace možná z Opencv.org) pro Python. Přesnost rozpoznávání závisí na dodané datové sadě (doporučuje se používat více úhlů a výrazů při zaplnění datové sady). Tato technologie se nedávno začala využívat u tzv. Face recognizing billboard.

Face-recognising billboard

Neboli E-Billboard, je inteligentní a dynamický systém zobrazení informací. Může rozpoznat tvář přítomného a ukázat mu relevantní data, jako obědové menu, jízdní řád atd. V ideálním případě je celý systém určen k provozu na Raspberry Pi (snadný televizní výstup) vybavený kamerovým modulem.Jako jedna z prvních ji využila společnost Astra, která se zabývá výrobou piva. Společnost Astra používala tuto technologii k prodeji svého produktu výhradně ženám – nikoliv však osobám pod zákonnou hranicí konzumace alkoholu.

Zdroj: www.flickriver.com

Algoritmy v Londýně

Momentálně je takovýto billboard k vidění v londýnském Piccadilly Circus. Obrazovka je obklopena fasádami budov s výhledem na oblíbenou turistickou destinaci, vestavěné kamery ukryté na obrazovce dokážou sledovat značku, model a barvu projíždějících vozidel, aby mohly dodávat cílené reklamy. Značky jsou schopny předem naprogramovat konkrétní reklamy, které se přizpůsobují věku nebo pohlaví kolemjdoucích. Kamery a algoritmus registrují vizuální signály například parametry rozpoznání vlasů (parametry mohou být délka, výška, barva…). Pokud algoritmus zjistí vyšší podíl žen v oblasti, může zobrazovat propagační akce převážně pro danou cílovou skupinu.

Zdroj: www.dezeen.com

Tento produkt je sofistikovaný v tom, že daná platforma může být využita pro více reklam s efektivnějším zacílením sdělení a zároveň s minimálním množstvím odpadu. Problém s tímto softwarem v marketingu je ovšem to, že všechno zní trochu Big Brother-sky, protože celý koncept rozpoznávání osob je postaven na neustálém sledování lidí z čehož se stává velký obchod.

Zdroje:

  1. https://github.com/sridhama/E-Billboard
  2. http://www.businessinsider.com/idea-of-the-day-immersive-digital-billboard-facial-recognition-technology
  3. http://programmingcomputervision.com/downloads/ProgrammingComputerVision_CCdraft.pdf
  4. https://www.theguardian.com/media/pda/2010/sep/27/advertising-billboards-facial-recognition-japan
  5. https://digiday.com/marketing/5-campaigns-used-facial-recognition-technology/
  6. https://www.trendhunter.com/slideshow/facial-recognition-tech
  7. https://techcrunch.com/2012/02/21/face-recognizing-billboard-only-displays-ad-to-women/
  8. https://www.dezeen.com/2017/11/10/piccadilly-circus-digital-billboard-screen-targeted-advertisements-algorithm-news-technology/
  9. http://www.flickriver.com/photos/tags/faceregognition/interesting/
  10. https://opencv.org

 

Autoři:

Kristýna Vachtlová, Michaela Vaňková, Jindřiska Vytisková

Afiliace:

České vysoké učení technické v Praze, Masarykův ústav vyšších studií, Kolejní 2637/2a, 160 00 Praha 6

 

 

YouTube jako práce na plný úvazek

0
Photo by Oneras

Když v roce 2005 Chad Hurley, Steve Chan a Jawed Karim založili internetovou doménu jménem YouTube, netušili, že YouTube se hned po Googlu stane druhou nejnavštěvovanější webovou službou světa. Původně měl sloužit k nahrávání domácích videí, avšak netrvalo dlouho a k domácím videím se připojily hudební videoklipy, vtipná videa nebo filmy. Největší portál v roce 2006 koupila společnost Google a dostala YouTube tam kde se nachází nyní. Denně je přehráno více než 3 miliardy videí. Zatím nejvíce zhlédnutí dosáhla písnička „Despacito“, která po necelém roce od zveřejnění nasbírala už 4,5 miliardy přehrání a jeho majiteli vydělala z YouTube přes 8,5 milionu dolarů.

Aplikace, které usnadní náš život

0
Photo by JeepersMedia

Vybrali jsme několik zajímavých aplikací pro iOS a Android, které nám v různých směrech života usnadňují a urychlují cestu. Zaměřili jsme se především na lehčí způsob využívání obchodních slev, cestování, poznávání nových míst a také na to, jak mít stále přehled o našich financích vždy po ruce.

JSTOR: Vstupte do hlubokého webu k půl milionu odborných článků a tisíce knihám

0

Databáze JSTOR od nynějška nabízí přístup k unikátnímu číslu odborné literatury napříč obory. Z jeho rozhraní můžete vyhledávat ve statisících článků a k nim je k mání ještě tisíce knih v elektronické podobě.

Google Pixel Buds: porozumíte 40 jazykům

0
Google Pixel Buds

Společnost Google představila dlouho očekávaná bezdrátová sluchátka Google Pixel Buds. Jsou unikátní hned z několika důvodů.

Library Of Congress: nový chatbot odpovídá na otázky k zákonům a právu

0
United_States_Library_of_Congress_building_statue

Kongresová knihovna (Library Of Congress) spustila v rámci svého facebookovského profilu poměrně unikátní chatbot, jehož se nyní můžete ptát na otázky týkající se legislativy a práva Spojených států.

Library Of Congress Chatbot
Zeptejte se na americké zákony, a nejen je.

Faktografická aplikace

Chatbot nyní vrací výsledky buď přímo odkazem na faktografické informace, nebo odkazem na referenční seznam oblastí, z kterých následně vybíráte tu relevantní pro vás.

Library of Congress
LOC obsahuje rozsáhlý referenční seznam zdrojů z právní oblasti.

Mimo jiné si ihned v začátku můžete vyzkoušet v rámci nového chatbotu seznam příkazů, kterými můžete nyní systém využívat. Podle posledního vyjádření Library Of Congress budou tyto příkazy rozšiřovány na základě analýzy vstupních dotazů uživatelů.

Záznamy disertací z Proquestu jsou nyní i na Google Scholar

0

Databázové centrum Proquest zpřístupnilo na půl milionu bibliografických záznamů disertačních prací pro vyhledávání v rámci otevřeného systému Google Scholar. Jedná se o záznamy z největší globální databáze tohoto typu akademických prací ProQuest Dissertations & Theses (PQDT).

V případě, že využíváte některý z konsorciálních přístupů do databázových center, odkazem z Google Scholar se dostanete přímo na stránku disertace se stažením plného textu (pokud je k dispozici). V opačném případě si budete moci požadované dílo alespoň zakoupit.

Gamifikace ve vzdělávání: inspirujme se Classcraftem

0
Classcraft

Vzbudit zájem o vzdělávání mezi dětmi a mladými lidmi je podle mnoha názorů velmi těžká úloha pedagogů. Zvláště v současném digitálním věku. Není snadné najít propojení reality s on-line prostředím, v kterém trávíme extrémní množství našeho času, něco se naučit (případně někoho něco učit).

Vzestupy a pády: Nokia vs. Samsung

0
Photo by nswlearnscope

Společnost byla zraněna ještě předtím, než začala bitva. Strašlivé emocionální klima převládající v Nokii během vzestupu iPhonu zmrazilo koordinaci mezi špičkovými a středními manažery, kteří se strachovali, že ztratí status a zdroje od vedení. 

Když se finská společnost objevila, za méně než 10 let spustila revoluci mobilních telefonů. Rychle rostla a byla to jedna z nejznámějších značek na světě. Ovládala celosvětový podíl na trhu s mobilními telefony nad 40 procenty. Jakožto cesta na vrchol byla velmi rychlá, pád stejně tak a její pokles vyvrcholil prodejem společnosti Microsoft v roce 2013.

Informační válka a její strategie

0
Photo by medithIT

Kráčeje centrem starého středo-evropského města, sluch zaznamenává útržky konverzací ve mnoha jazycích. Jsme mladá generace narozená ve státech post-sovětského prostoru. Mezi námi jsou Češi, Rusové, Ukrajinci a  Kazaši. Dívajíc se na obrazovky svých chytrých telefonů si ověřujeme správnost adresy. Ano, je to tady!  Moderní technologie nás dovedla až k vyhlášenému místu v Praze – podniku pod názvem Propaganda. Každá stěna je ozdobená klasickým propagačním plakátem ze Sovětského Svazu či Spojených Států. Pro nás, představitele informační společnosti, jsou vtipné, možná místy až směšné. Jak je možné, že tím karikaturním obrázkům vůbec někdo věřil?