Mezinárodní organizace pro zvukové a audiovizuální archivy (IASA) vydala ucelený report týkající se rozhlasových aktivit z éry studené války. Zahrnuje profily řady evropských států a Spojených států, resp. institucí, které se v současnosti věnují výzkumu této oblasti, případně poskytují digitalizované rozhlasové materiály z této doby na vyžádání. Každý subjekt má v reportu kontaktní údaje, a v případě již existujícího digitálního archivu poskytuje přímé odkazy.
Česká republika, kterou v reportu zastupuje Český rozhlas a Národní muzeum, nabízí k rešeršní činnosti úctyhodnou sbírku materiálů, nejenom zvukových. Náš rozhlas v současné době oplývá zhruba 130 tisíci hodinami digitálního materiálu včetně úctyhodné sbírky tištěných materiálů a fotografií z let 1948 až 1989.
Již první verze tohoto dokumentu budí značný respekt zejména s ohledem na komplexnost, a zároveň i na jeho referenční roli.
Američtí pohraničníci zatkli od roku 2014 více než 1,2 milionu lidí.
Do databáze nástrojů TRAC Immigration, kterými lze získat komplexní informace týkající se imigrace ve Spojených státech, přibyla jedna poměrně unikátní novinka. Tentokrát se jedná o datový zdroj odhalující všechny souvislosti spojené se zatýkáním při ilegálním vstupu/pobytu na území USA.
Autoři videí, kteří často v minulosti čelili situaci, kdy se na YouTube objevila kopie jejich díla bez svolení, nyní budou moci takovému počínání zamezit. Platforma na sdílení videí totiž spouští nástroj, který identifikuje nelegální vytvoření takové kopie.
Konec videoplagiátorství?
Byť měli autoři v minulosti již poměrně dobré možnosti pro eliminaci protiprávního využití děl, nyní se dostávají do aktivní role. Pokud totiž YouTube zjistí, že došlo k neautorizovanému re-uploadu, budou to autoři, kteří určí, co se stane. Budou moci samozřejmě nechat danou událost bez povšimnutí a ocenit, že si někdo jejich díla vůbec všiml, nebo jednoduše určit YouTube, aby dané video zakázal.
Tato aktivita YouTube je zcela v návaznosti na systém identifikace Content ID, kterým autoři přiřazují svým videím unikátnost a originalitu.
Drony se staly nedílnou součástí digitální kultury dneška. Na jedné straně. Nicméně na straně druhé se dají považovat za mocné nástroje v konkurenčním boji, nejenom kvůli jejich vysoké schopnosti sledovat detailně změny na určitém území (Competitive Intelligence), ale také díky exponenciálnímu růstu jejich využití v různých oborech (nejenom v logistice).
Gamifikace vstupuje do našich životů stále častěji a s větším vlivem.
Hry byly, jsou a budou vždy součástí pokroku lidstva. Rovněž jsou stabilní součástí prakticky všech kultur. Není proto divu, že se již několik desítek let odborníci zabývají vložením herních procesů do oborů, které na první pohled herními nejsou. Často se tak setkáte s pojmem gamifikace. V souvislosti s tímto fenoménem si nyní rozebereme strategie a taktiky na základě modelu Octalysis.
Velké diskuze kolem trhu s řepkou olejkou jsou na denním pořádku. Nás tedy zajímalo potvrzení vzrůstu trendu týkající se sklizně této zemědělské plodiny, a posléze i nějaké tržní jevy: vývoz, dovoz (kam, kolik a za kolik, které státy).
Sebrali jsme tedy dostupná surová data z Českého statistického úřadu a dali je do přívětivější vizuální formy pomocí Tableau. Výsledky jsou poměrně zajímavé.
Klíčové záležitosti
Záporná bilance dovozu a vývozu byla nejvýznamnější v roce 2017.
Technologii rozpoznávání obličeje (Face-recognising) již dnes zná téměř každý. Teď ovšem nemluvíme o filtrech v aplikacích Snapchat nebo Instagram, ale spíše o identifikaci lidí.
V posledních letech se totiž ukázalo, že tato technologie má širší spektrum využití. Při využití v oblasti marketingu je tato technologie schopna vytvářet lepší produktová doporučení a reagovat na chování spotřebitele nebo jedinečný scénář. Je totiž schopna rozpoznat nejen pohlaví příjemce, ale i jeho věk. To umožňuje značkám přizpůsobovat kampaně na konkrétního příjemce sdělení, takže společnosti jako Tesco, Google a Facebook již tuto technologii využívají.
Rozpoznávání obličeje (pomocí kaskádových klasifikátorů založených na funkci HAAR –algoritmus detekce objektů používaný k vyhledání obličeje, chodců, objektů, výrazů obličeje a používán hlavně pro detekci obličeje) probíhá pomocí OpenCV (dokumentace možná z Opencv.org) pro Python. Přesnost rozpoznávání závisí na dodané datové sadě (doporučuje se používat více úhlů a výrazů při zaplnění datové sady). Tato technologie se nedávno začala využívat u tzv. Face recognizing billboard.
Face-recognising billboard
Neboli E-Billboard, je inteligentní a dynamický systém zobrazení informací. Může rozpoznat tvář přítomného a ukázat mu relevantní data, jako obědové menu, jízdní řád atd. V ideálním případě je celý systém určen k provozu na Raspberry Pi (snadný televizní výstup) vybavený kamerovým modulem.Jako jedna z prvních ji využila společnost Astra, která se zabývá výrobou piva. Společnost Astra používala tuto technologii k prodeji svého produktu výhradně ženám – nikoliv však osobám pod zákonnou hranicí konzumace alkoholu.
Zdroj: www.flickriver.com
Algoritmy v Londýně
Momentálně je takovýto billboard k vidění v londýnském Piccadilly Circus. Obrazovka je obklopena fasádami budov s výhledem na oblíbenou turistickou destinaci, vestavěné kamery ukryté na obrazovce dokážou sledovat značku, model a barvu projíždějících vozidel, aby mohly dodávat cílené reklamy. Značky jsou schopny předem naprogramovat konkrétní reklamy, které se přizpůsobují věku nebo pohlaví kolemjdoucích. Kamery a algoritmus registrují vizuální signály například parametry rozpoznání vlasů (parametry mohou být délka, výška, barva…). Pokud algoritmus zjistí vyšší podíl žen v oblasti, může zobrazovat propagační akce převážně pro danou cílovou skupinu.
Zdroj: www.dezeen.com
Tento produkt je sofistikovaný v tom, že daná platforma může být využita pro více reklam s efektivnějším zacílením sdělení a zároveň s minimálním množstvím odpadu. Problém s tímto softwarem v marketingu je ovšem to, že všechno zní trochu Big Brother-sky, protože celý koncept rozpoznávání osob je postaven na neustálém sledování lidí z čehož se stává velký obchod.
Když v roce 2005 Chad Hurley, Steve Chan a Jawed Karim založili internetovou doménu jménem YouTube, netušili, že YouTube se hned po Googlu stane druhou nejnavštěvovanější webovou službou světa. Původně měl sloužit k nahrávání domácích videí, avšak netrvalo dlouho a k domácím videím se připojily hudební videoklipy, vtipná videa nebo filmy. Největší portál v roce 2006 koupila společnost Google a dostala YouTube tam kde se nachází nyní. Denně je přehráno více než 3 miliardy videí. Zatím nejvíce zhlédnutí dosáhla písnička „Despacito“, která po necelém roce od zveřejnění nasbírala už 4,5 miliardy přehrání a jeho majiteli vydělala z YouTube přes 8,5 milionu dolarů.
Vybrali jsme několik zajímavých aplikací pro iOS a Android, které nám v různých směrech života usnadňují a urychlují cestu. Zaměřili jsme se především na lehčí způsob využívání obchodních slev, cestování, poznávání nových míst a také na to, jak mít stále přehled o našich financích vždy po ruce.
Databáze JSTOR od nynějška nabízí přístup k unikátnímu číslu odborné literatury napříč obory. Z jeho rozhraní můžete vyhledávat ve statisících článků a k nim je k mání ještě tisíce knih v elektronické podobě.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.